Montag, 3. September 2012

Montenegro - Wild West Feeling in the Mountains


German:

Am Grenzübergang in Montenegro lerne ich Niko kennen, der selbst ein Motorradguide ist und an diesem Tag in die Berge fahren will. Ob ich mit will? Na klar, denke ich mir. So eine Chance lasse ich mir doch nicht entgehen. Etwas mulmig wird mir dann doch, als wir die reguläre Straße verlassen und auf einen Waldbrand zusteuern. Doch Niko scheint das nicht zu stören... also ab durch die Mitte!Danach werden wir mit toller aussicht und Serpentinen-Strecken belohnt. Irgendwie erinnert mich die Szenerie an Western-Filme und ich fühle mich als würde ich mein Pferdchen durch die "Rockies" jagen...In Kotor trinken wir dann noch ein Bierchen zusammen und dann geht es für mich weiter Richtung Albanien...

English:

At the border crossing in Montenegro I learn to know Niko, who is himself a motorcycle guide. On this day he wanted to go to the mountains. If I want to? Sure, I think. Such an opportunity I will not miss me yet. I was a little bit nervous, when we left the regular road and heading for a forest fire. But Niko not seem to mind... So from the middle! Then we have been rewarded with great views and serpentine routes. Somehow reminds me of the scene in Western movies and I feel like I'm chasing my little horse through the "Rockies" ... In Kotor we had a beer together and then it goes for me on towards Albania...



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen